ماهان و ملیکاماهان و ملیکا، تا این لحظه: 12 سال و 20 روز سن داره

ملوسک و عروسک

این روزا ماهان چیکار میکنه

1392/6/24 18:49
نویسنده : مامان
283 بازدید
اشتراک گذاری

ماهانی این روزا حسابی بلا شده و آتیش میسوزونه اما با اینکه خیلی شیطونه و جونمو به لبم میرسونه با اینکه خیلی وقتا از دستش اشکام در میاد ولی یه لحظه که پیشم نیست تا به خیال خودم یه نفس راحت بکشم تازه میفهمم که با وجود همه اذیتاش بودنش چقدر قشنگه اون لحظه با تمام وجودم حس میکنم که میخوام همیشه کنارم باشه تا حتی یه ثانیه بزرگتر شدنشو از دست ندم و من خدا رو هزاران بار شکر میکنم به خاطر داشتنش به خاطر اینکه هست و زندگیم با وجودش چقدر شیرینه .

حالا میخوام یه کم از کارای ماهانی بنویسم از کارای خوب و بد از علایق و عاداتش 

اول از سر صبح و بیدار شدنش بگم که توی این 1.5 سال گذشته به دلمون موند که این آقا پسر یه بار تا ساعت 7 بخوابه هر چی هم که شبا دیر بخوابه بازم بین ساعت 6 تا 7 صبح بیداره و با اذیتاش ملیکارو هم بیدار میکنه به دنبالش ما هم مجبور میشیم بلند شیم و به محض اینکه از خواب پا میشه میره توی تراس و شیر آب باز میکنه و ما هم باید با هزار مکافات بیاریمش داخل .

همونطوری که قبلا گفتم ماهانی عاشق موتور سواریه و از هر چیزی به جای موتور استفاده میکنه و شروع میکنه به قان قان کردن حالا اون چیز میتونه یکی از ماشیناش باشه یا اسبش یا مبل و بالش یا من و بابای بیچاره و از اون بدتر ملیکا که به محض اینکه میبینه ملیکا دراز کشیده میخواد روش بشینه و قان قان کنه                                                                                                                         

 

پسرم خیلی کم با اسباب بازیهاش بازی میکنه و بیشتر با وسایل خونه خودشو سرگم میکنه به خصوص با کابینت ها ، ماه من بارها و بارها ظرف ها رو از کابینتا بیرون آورده و تا حالا خیلی از اونا رو شکسته وقتایی هم میشه که صدایی ازش در نمیاد و از اونجایی که سکوت ماهان یعنی خرابکاری وقتی میرم میبینم که هر چی برنجه ریخته کف خونه شانس بیارم به موقع برسم جالب اینجاست که دادو بیداد و خودزنون منم اصلا فایده ای نداره تعجبتعجب                                                                                                                                                                                                                                                          وقتی که از دستش عصبانیم و سرش داد میزنم یا دعواش میکنم ماهانی با نگاه مرموزش نگام میکنه و بهم لبخند میزنه و اصلا به رو خودش نمیاره که من با اونم نهایتش خیلی حساب ببره یه دستشو روی یکی از چشاش میذاره که یعنی من تو رو نمیبینم اون لحظه هم اینکه دلم میخواد از عصبانیت بکشمش هم از این ریلکس بودنش خندم میگیره و دلم میخواد بخورمش 

ماهانم طعم شیرین رو خیلی دوست داره و اگه از صبح تا شب شکلات و شیرینی و گز بهش بدیم چیز دیگه ای نمیخواد اما علاوه بر اینها علاقه شدیدی به خوردن قند داره و اگه ببینه دیگه ول کن قضیه نیست  

یکی از عادات بد گل پسرم اینه که وقتی باباش میخواد سر کار بره دنبالش گریه میکنه ماهانی به محض اینکه میبینه نادر داره جورابشو میپوشه فورا میره و پشت در می ایسته منتظر تا باباش بخواد بره منم باید با هزار ترفند سرگرمش کنم تا نادر یواشکی بره اما بعدش خیلی زود آروم میشه و فقط گهگاهی یادش میکنه و میگه بابا نییی (نیست)

قند عسلم خیلی خوشرو و خوش خندست و واسه همه لبخند میزنه ولی تا خودم باشم بغل کسی نمیره 

ماهان عاشق اینه که پاشو توی کفش بزرگترا کنه و هر جا که یه کفش ببینه فرقی نمیکنه زنونه یا مردونه میخواد بپوشه و باهاش راه بره 

ماهانی حمام رفتنو خیلی دوست داره اما تا وقتی که آب روی سرش نریخته باشیم و به محض ریختن آب روی سرش گریه میکنه و میخواد بیرون بره واسه همینم مجبورم تا لحظه آخر روی سرش آب نریزم  در ضمن از سشوار هم میترسه واجازه نمیده موهاشو باهاش خشک کنم .                                                                                       

 

یکی دیگه از چیزای مورد علاقه ماهان باتری کنترله پسرم هرجا کنترل میبینه  اونو محکم به زمین میکوبه تا بتونه باتریشو بیرون بیاره و باهاش بازی کنه اما در حین بازی کردن باتری رو به دهانش میبره منم واسه همین درپوش کنترلا چسب زدم تا دیگه نتونه بیرونششون بیاره

یکی دیگه از چیزای مورد علاقه ماهان کلیده که هرجا ببینه برمیداره و باهاشون سرگرم میشه و بعضی وقتا هم گریه میکنه ومجبورم میکنه تا بغلش کنم و جلوی در بایستم تا کلیدا رو داخل قفل ببره نکته جالبترش اینه که مدام باید چشمم بهش باشه تا ببینم کلیدارو کجا میذاره در غیر اینصورت پیدا کردنش با خداست .                                                                                                                   

 

از دندوناش بگم که بالاخره پنجمین دندونشم نیش زده نفسم تو دندون در آوردن خیلی تنبله ایشالا که زودتر بقیشم بیرون بیاد البته به راحتی

 کوچولوی من جوجه ها رو خیلی دوست داره بابایی واسش یه مرغ عشق خریده بود وای که ماهان چه هیجانی داشت واسش چند روزی پیشش بود ولی از اونجایی که ترسیدم باعث مریضیش بشه و از طرف دیگه دوشت نداشتم توی خونه قفس پرنده داشته باشیم فرستادمش خونه یکی از اقوام که ازش نگهداری کنه البته ماهان هنوزم مرتب سراغشو میگیره .

 

 

 عشقم از وقتی که سه ماهش بود موقع خوابیدن شروع میکرد به آواز خوندن و این این عادتشو هنوزم ترک نکرده و در اصل باید بگم که هر وقت شروع به آواز خوندن کرد یعنی اینکه خوابش میاد مامانم همیشه شوخی میکنه و میگه احتمالا قراره در آینده خواننده بشه از الان تمرین میکنه .

در آخر از حرف زدن ماهان بگم

ماهانی یه کم دیرتر از ملیکا شروع به حرف زدن کرد ولی الان داره خیلی خوب و سریع همه چیزو یاد میگیره دیگه خیلی خوب و واضح به من میگه مامان و به نادر میگه بابا  

اینم یه سری از کلماتی که ماهان میگه :

عکس : عک

آب : آبه

نیست : نی

انگور : انگه

حمام : حمبام

قند : گند

جوجه : جی جی

دایی : دی

لامپ : بامپ

دست : دس

پا : پا

الو : اگه 

کلید : کیدی

چاقو : کاگو

سگ : هاپو 

گربه : پیشی 

 شکلات : کوکاکا

 به تمام خوراکی ها : به به

به تمام نوشیدنی ها : آبه 

ماهانی فقط با کلمه نیست بلده جمله دو کلمه ای بگه مثله

بابا نیییی

به به نییییی

آبه نییییی

جی جی نییییی

روزها گذشت و دلم عاشق شد

بیشتر گذشت و دلم دیوانه شد

من این دیوانگی را دوست دارم

چه بگویم از دلم ،چه بگویم از این روزها

این تکرار لحظه های با تو بودن را دوست دارم  

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (4)

مرجان مامان آران
26 شهریور 92 1:29
ای جانم عزیزممممممممممم
تو هم که مثل اران شیطونو بلایییییییییییی
قربونت برم با این کاراتتتتتتتتتتتتتت


مرسی عزیزم هزار تا بوس واسه آران کوچولوی شیطون
بهار
11 مهر 92 0:15
سلام ساخت قالب ویلاگ سفارشی.
persian mom
15 مهر 92 16:16
ای پسر شیطون سوار خواهرت میشییییییی بزار بزرگگگ شه تلافیشو سرت در میاره چقدرم زودد بیدار میشه پسر منم وقتی خوابش بیاد کلی اواز میخونه
persian mom
15 مهر 92 18:41
لینک شدییییی